Agenda
Persoonslijsten actualiseren en corrigeren
Opgelet! Persoonslijsten actualiseren en corrigeren is nog niet opgenomen in de planning. Door in te schrijven wordt u op een wachtlijst geplaatst en op een later tijdstip geïnformeerd over een datum en locatie.
Persoonslijsten actualiseren en corrigeren
De kwaliteit van de Brp wordt steeds belangrijker en daarom moeten we steeds vaker voldoen aan interne en externe kwaliteitscontroles. Zijn onze gegevens wel op orde en hoe kunnen wij de kwaliteit van de persoonsgegevens handhaven en verbeteren?
Doelstelling
Na de eerste twee cursusdagen zijn de deelnemers in staat om een persoonslijst te lezen en eenvoudige actualiseringen en correcties door te voeren in de Brp. Na dag 3, 4 en 5 bent u in staat om de meer complexe mutaties in de Brp door te voeren en om een persoonslijst weer goed te reconstrueren.
Programma
Dag 1: Lezen persoonslijst
Deze dag leren de deelnemers de administratieve levensloop op de persoonslijst te lezen. De betekenis van de ingangsdatum geldigheid en het lezen van actualiseringen en correcties wordt besproken en de vraag waarom er gegevens historisch of overschreven moeten worden wordt beantwoord. Aan het eind van deze lesdag bent u in staat om onregelmatigheden in de persoonslijst te constateren.
Dag 2: Eenvoudige actualiseringen en correcties doorvoeren
Deze dag wordt nader aandacht besteed aan de verwerking van brondocumenten en het actualiseren en corrigeren van persoonsgegevens. Hierbij wordt ook rekening gehouden met het BSN nummer én de relatielegging. Ook gaan we verder in op het bepalen van de ingangsdatum geldigheid en wat er van een brondocument op de persoonslijst van een gerelateerde dient te worden opgenomen.
Dag 3: Actualiseren en corrigeren voor gevorderden
Het verwerken op de persoonslijst van ingewikkelde actualiseringen en correcties; het tussenvoegen en verbeteren van historische categorieën. Ook wordt het herstellen van eenvoudige volgorde problemen uitgebreid besproken.
Dag 4: Reconstrueren van volgorde problemen in persoonslijsten
Bekend is dat complexe volgorde problemen ontstaan door foute actualiseringen en correcties. Deze dag gaan we ontstane situaties beoordelen en gaan we vervolgens bepalen hoe deze weer moeten worden hersteld. Deze dag is ook uitermate geschikt voor het meebrengen van ingewikkelde foutmeldingen van de eigen werkplek.
Dag 5: Vervolg dag 4
Vervolg van dag 4 met als toevoeging aandacht voor foutmeldingen uit de kwaliteitsmonitor, zodat beoordeeld kan worden of dit wel of niet leidt tot een foutherstel.
Doelgroep
Medewerkers Burgerzaken/Publiekszaken die werkzaam zijn op de afdeling Burgerzaken.
Planning Najaar 2024
De cursusdagen zijn op maandag 11 november, maandag 18 november, maandag 25 november, maandag 2 december en maandag 9 december van 09:30 tot 16:30 uur in Utrecht.
Expertisecentrum en helpdesk
Heb je na de training nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!
Kosten
De kosten voor de cursus zijn € 1.695,- p.p. excl. btw voor de 5 cursusdagen. Bij dit bedrag zijn inbegrepen: koffie, thee, lunch en cursusmateriaal. Een certificaat van deelname is facultatief. De gemeente kan de Btw verrekenen met haar Btw-compensatiefonds.
Meer informatie
Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.
Incompany
We verzorgen deze training ook incompany. Het programma wordt dan helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.