Incompany training
Communiceren met een psychische stoornis
Gemeenten krijgen steeds meer te maken met klanten met (symptomen van) psychische problematiek.
Een training waarbij er niet per definitie uitgegaan wordt van een bestaande diagnose maar er juist wordt gekeken naar het gedrag van de klant in de praktijk. Hierbij worden er handvatten gegeven om gericht en op maat te leren omgaan met de verschillende problematieken van klanten.
De deelnemer leert middels heldere voorbeelden de problematiek te signaleren. Daarbij leert hij de gesprekstechnieken in te zetten per problematiek. De deelnemer leert te kijken naar de mogelijkheden van de problematiek en zich tegelijkertijd bewust te blijven van de uitdagingen per stoornis.
De training wordt op maat gegeven. Dat wil zeggen dat de deelnemers van te voren zelf mogen bepalen welke stoornis/verstoord gedrag ze aan bod willen laten komen.
Binnen deze training wordt het volgende behandeld:
- Het signaleren van de gedragskenmerken bij de verschillende problematieken
- In gesprek kunnen anticiperen op deze gedragskenmerken.
- De situatie zo veilig mogelijk houden voor de werknemer & de klant.
- Bewustwording: “Wat kan ik, -binnen het kader van de gemeente- wél met deze klanten?”
Aanpak
Wij trainen op maat. Dat wil zeggen dat er binnen de veiligheid van groepjes niet groter dan 8 à 10 mensen gewerkt kan worden met ieders eigen aandachtspunten. Middels het trainen in kleine groepjes kan er dieper op de stof ingegaan worden, is er meer positief opbouwende aandacht voor iedere individuele deelnemer en beklijft de materie dus het best!
Geen extra trainingsacteur kosten - Het voordeel van Eefje Kuil is dat zij zowel gedragsdeskundige als ervaren trainingsacteur is en binnen alle trainingen beide rollen vervult. Binnen de trainingen wordt er naast een heldere uitleg van de theorie veel gebruik gemaakt van het experimenteren rond lastig gedrag. Leren door direct ervaren. De deelnemer krijgt de kans te experimenteren in de omgang met de klant in verschillende situaties en ondervindt zo –onderbouwd door de theorie- welke benaderingswijze (interventie) het best bij elke situatie aansluit.
Trainingen met handvatten en tips die de volgende dag al in praktijk gebracht kunnen worden!
Meer informatie
Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.
Incompany
We verzorgen deze training incompany. Het programma wordt helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.