Incompany training
Frontoffice medewerker (KCC) Sociaal Domein
Als Frontoffice medewerker Sociaal Domein informeert u de burger op het gebied van de Wmo, Participatiewet en Jeugdwet. U bent vaak het eerste aanspreekpunt waarbij u tijdens een telefoongesprek achterhaalt waar de behoefte van de burger ligt. Om een goede inschatting te kunnen maken is het van belang dat u beschikt over brede kennis van wet- en regelgeving en dat u beschikt over goede communicatie technieken.
De opleiding Frontoffice medewerker (KCC) Sociaal Domein is effectieve, praktijkgerichte opleiding, waarin parate kennis en adequate gespreksvoering beide aan bod komen.
Programma
Tijdens deze 3-daagse opleiding wordt de wetgeving in het Sociaal Domein uitgelegd. Je leert omgaan met veel verschillende vragen en hoe je met korte vraagverheldering duidelijkheid kunt krijgen en mensen het beste te woord kunt staan.
- Wetgeving binnen het Sociaal Domein en aanpalende wet- en regelgeving
- Algemene inhoud en werkwijze van de Participatiewet, Wmo en Jeugdwet
- Zicht op de doelgroepen die ondersteuning nodig hebben
- Gesprekstechnieken
- Vaagverheldering en bepalen wat de vervolgactie is
- Uitgaan van zelfregie en mensen aanspreken op de eigen kracht en verantwoordelijkheid
Meer informatie
Wilt u graag meer weten, heeft u specifieke vragen of wilt u een vrijblijvend maatwerkvoorstel ontvangen? Neem gerust contact op. Onze contactinformatie vind je bovenin de rechterkolom van deze pagina.