Incompany training


Klantgericht denken en doen

Efficiënt Klantcontact

“Klantgerichtheid is niet meer voldoende. Het gaat om klantbetrokkenheid.”

Met een dergelijke beroepshouding draagt de medewerker bij aan een grotere klantloyaliteit en gaat uw klant de organisatie bij anderen aanbevelen. Het gaat er om de klantvraag zo te beantwoorden dat de verwachting overtroffen wordt. Hiervoor zijn bepaalde vaardigheden, technieken, houding en competenties nodig.

Onderwerpen

De deelnemer neemt kennis van en oefent met:

  • Klantgericht werken bij de gemeente
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Klantgerichte gesprekstechnieken
  • Direct en indirect klantcontact
  • Omgaan met verschillende gedragsstijlen
  • Slecht nieuwsgesprek
  • Omgaan met emoties, conflict en de-escalerend optreden
  • Sturings- en beïnvloedingstechnieken voor regie in het gesprek
  • Omgaan met klachten

Resultaat

Bij de training Klantgericht denken en doen staat de klantverwachting gekoppeld aan de klantvraag centraal. Na de training kan de deelnemer de juiste gespreksvaardigheden en -technieken toepassen om de klantvraag op efficiënte en resultaatgerichte wijze te beantwoorden.

Aantal dagdelen

Deze incompany training wordt naar uw wensen samengesteld. Naar gelang uw behoefte neemt deze 1 tot 4 dagdelen in beslag.

Meer informatie

Wilt u graag meer weten, heeft u specifieke vragen of wilt u een vrijblijvend maatwerkvoorstel ontvangen? Klik dan op de Incompany-button of neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina. Hij helpt je graag verder.

portret van Nicolette Stavorinus

Voor info neem contact op met:

Nicolette Stavorinus

coördinator opleidingen

055-7998030

25 jaar
Dé gemeente en overheidsopleider
50.000+
Professionals
350+
Gemeenten