Incompany training
Communicatie met Licht Verstandelijk Beperkte klanten
… Ik kom een voorschot vragen want ik kan mijn huur niet meer betalen. Ik weet niet hoe het komt. Wat ik extra heb uitgegeven deze maand? Een nieuwe winterjas en schoenen voor Jayden. Van Nike moesten ze zijn want anders hoort hij er niet meer bij op school. Dat was geloof ik zo’n 475,- euro. Maar ja, het kón echt niet anders, hij was uit al zijn kleren gegroeid. Dus ik heb nu een voorschot nodig.
Herkenbaar? Welke functie je ook hebt binnen de gemeente: dienstverleners met klantcontact krijgen steeds vaker te maken met klanten die een licht verstandelijke beperking hebben. (IQ < 85)
Wat is er kenmerkend voor klanten met een licht verstandelijke beperking en hoe krijgen we de informatie die we nodig hebben om de klant goed te kunnen helpen? Hoe motiveren we deze klant tot bijvoorbeeld het maken van andere keuzes?
Met andere woorden: Hoe communiceren we effectief met deze klanten? Een training over communicatie met klanten met een Licht Verstandelijke Beperking (LVB). Voor professionals met klantcontact binnen de gemeente.
Binnen deze training leert de deelnemer:
- Het licht verstandelijk beperkte gedrag te herkennen (op maat d.w.z. binnen werksituatie van de deelnemer.)
- Op maat omgaan & communiceren met de klant met een licht verstandelijke beperking
- Het effectief voeren van een klantgesprek met een licht verstandelijk beperkte klant
- De-escalatie van emotie & agressie bij licht verstandelijk beperkte klanten
Aanpak
Wij trainen op maat. Dat wil zeggen dat er binnen de veiligheid van groepjes niet groter dan 8 à 10 mensen gewerkt kan worden met ieders eigen aandachtspunten. Middels het trainen in kleine groepjes kan er dieper op de stof ingegaan worden, is er meer positief opbouwende aandacht voor iedere individuele deelnemer en beklijft de materie dus het best!
Geen extra trainingsacteur kosten - Het voordeel van Eefje Kuil is dat zij zowel gedragsdeskundige als ervaren trainingsacteur is en binnen alle trainingen beide rollen vervult. Binnen de trainingen wordt er naast een heldere uitleg van de theorie veel gebruik gemaakt van het experimenteren rond lastig gedrag. Leren door direct ervaren. De deelnemer krijgt de kans te experimenteren in de omgang met de klant in verschillende situaties en ondervindt zo –onderbouwd door de theorie- welke benaderingswijze (interventie) het best bij elke situatie aansluit.
Trainingen met handvatten en tips die de volgende dag al in praktijk gebracht kunnen worden!
Meer informatie
Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.
Incompany
We verzorgen deze training incompany. Het programma wordt helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.